yeni parantezler   charles bukowski   john fante   hızlı gazeteci   milo manara   Mizah   Karikatür   Çizgi Roman   Güncel Kitaplar   Edebiyat   Fıkra   kitaplardan seçmeler   parantez'in kitap listesi   ilhan yayınları & delta yayınları  
   anasayfa
   

@ KARİKATÜR

lombak dördüncü kitap LOMBAK DÖRDÜNCÜ KİTAP
Fatih Solmaz & Bahadır Baruter

Bahadır Baruter ve Fatih Solmaz'ın birlikte yarattıkları Lombak 1990'lı yıllardan beri mizah dergilerinde yayınlanıyor. Halen Penguen dergisinde yayınlanmakta olan Lombak'ta işlenen konular ve yaratılan karakterler gündelik, alıştığımız görüntüde ama dünyaları oldukça farklı. Baruter ve Solmaz, günlük hayatın içinde normal görünen olayların barındırdığı gariplikleri karikatürleştiriyor. Baruter ve Solmaz, okurları tek bir karede şok ediyor.

Türkiye'nin en çok okunan çizgi roman dergisine de ismini veren Lombak, Dördüncü Kitabı ile okurlarla buluşuyor.

(Lombak Dördüncü Kitap. Fatih Solmaz & Bahadır Baruter, 152 sayfa)


cem yılmaz karikatürler
KARiKATÜRLER
Cem Yılmaz

Standup'lari ile taniyip sevdigimiz Cem Yilmaz'in Leman Dergisinde yayinlanmis karikatürlerinin toplami.
“Korkunç Tilbe ve Soru Baloncuklari”, “Tarkan ve atil Kurt” gibi unutulmaz tipler bu kitapta topluca okur önüne çikiyor.
Cem Yilmaz'in kendine has espri anlayisi ile kalicilasmis insan aliskanliklarini, dünyayi sorgulayan, sarsan karikatürler.
Fazla söze gerek yok: Cem Yilmaz 'dan kahkaha tufani!!

(Karikatürler, Cem Yılmaz, 128 sayfa)


 hain evlat ökkes
ANNEMIN YELKENI OLSA,
HAIN EVLAT ÖKKES 3
CAN BARSLAN

Can Barslan, taninmis bir karikatürist ve mizah yazari. Türkiye'nin en çok okunan dergisi olan Leman haftalik mizah dergisinde karikatürleri ve çizgi romanlari yayinlaniyor. Can Barslan ayrica televizyon için komedi dizilerinin senaryolarini da yaziyor. Sanatçinin bir mizah öyküleri kitabi, alti karikatür albümü var. Hain Evlat Ökkes 3'de Can Barslan'in absürd karitakatür alaninda basyapit sayilabilecek Hain Evlat Ökkes'in annesi ve anneannesi ile birlikte yasadiklarini anlatmaya, resmetmeye devam ediyor.

(Annemin Yelkeni Olsa, Hain Evlat Ökkes 3, Can Barslan, 136 sayfa)


 terelelli pictures
TERELELLI PICTURES
Salata Tabaginda Kalan Son Domates
CAN BARSLAN

Terelelli Pictures, mizah okuyucusu için tanidik bir çizgi roman, yillar önce Deli ve simdi Leman dergisinde hemen her hafta zevkle okuyup zaman zaman irkilerek sik sik kahkahalar attigimiz maceralar.

Terelelli Pictures'larin yeni albümü Salata Tabaginda Kalan Son Domateste birbirinden ilginç konulardaki öyküler biraraya gelmis.

Ulu Bilge Dondaldenyus, Barul Market, Bir Kisim Barul Halleri... Kursakta kalan leblebi tozu hisirtisi, Kulak tozuna yapisan agir metal tadi..., Vahsetin kahkahalari, Hiç de makbul olmayan bir adamin çabalari...

Can Barslan öncelikle insan iliskilerindeki gariplikleri, hayatta görmezden geldigimiz terslikleri ve ona bagli olarak son dönem Türkiye'sinde yasanan kültürel degisimi mizahi yönü özellikle ele alinarak degerlendiriyor Salata Tabaginda Kalan Son Domateste. Absürd mizahin usta ismi Can Barslan bu degisimi acimasizca ele alarak, tüm çeliskileri, paradokslari örnekleyerek fantastik bir ortamda, herseyin sadece bir hayal ya da kötü bir düs oldugu izlenimini yayarak toplumsal bir elestiri getiriyor.

(Terelelli Pictures, Salata Tabaginda Kalan Son Domates, Can Barslan, 96 sayfa)


 dedektif sanlı
DEDEKTIF SANLI
CAN BARSLAN

Türkiye'nin Sanli adindaki ilk ve tek özel dedektifi... Önceleri fötr sapka giyiyordu, simdi bere takiyor...

* Kahramanmaras dövme dondurmacilarinin katili...
* Halaylarin efendisi...
* Killa gelen ölüm...
* 10 küçük yagli pehlivan...
* Dermatolog sapigi...
* Inekleri öldürmek...

Ve daha bir sürü macera.

Can Barslan'in kaleminden ve de çiziminden inanilmaz maceralariyla Dedektif Sanli...

(Dedektif Sanli, Can Barslan, 112 sayfa )


 sen gülümse
SEN GÜLÜMSE

MERAL ONAT

Sen Gülümse'de Meral Onat, muhalif bir kadinin gözüyle yasadigimiz topluma ve oradan genisleyen bir bakis açisiyla dünyaya bakiyor. Kadinlarin bakis açisindan önce toplum içindeki iliskileri ve ona bagli olarak kadin-erkek iliskilerini ele aliyor. Çözüm önerileri getiriyor. Derdini çekinmeden uzun uzun anlatiyor, ben anlamadim diyenler olmasin istiyor.

Meral Onat'in çalismalarinda Türkiye insaninin genel panaromasi var. Kent yasaminin, köyden kente göçün, degisen kültürel degerlerimizin, kent yasamindaki farkliliklarin, en önemlisi kadin bakisiyla dünyanin görünenden ne kadar farkli algilandigini anlatiyor. Sosyal, kültürel, ahlaki degerlerden yola çikarak insanlarin ve olaylarin ardindaki asil gerçekleri bulmaya, sorgulamaya çalisiyor.

Meral Onat, bir söylesisinde; "Ben mizahi caz gibi düsünüyorum. Bizim gibi toplumlarda mizah olmazsa patlama olur. Sosyal demokrasinin gelismedigi yerlerde mizahin ifadesi ön plana çikiyor" diyor.

Meral Onat, karikatür çizmeye 16 yasinda Girgir dergisinde stajyer karikatürist olarak baslamis. Daha sonra Hibir, Kadayif, Pazartesi, Öküz gibi dergilerde çalismalari yayinlanmis. Ilk karikatür albümü 1996'da yayinlanan Kadinlar Hamami. Yeni yayinlanan Sen Gülümse'de uzun soluklu, çizgi öykülerini biraraya getirdi.

(Sen Gülümse, Meral Onat, 190 sayfa)


 legal olarak ayrilalim
LEGAL OLARAK AYRILALIM
GÜLAY BATUR

Kadin-erkek iliskileri hepimizin oldugu gibi mizahin da, karikatürün de en çok ele aldigi konulardan. Ama hep tek bir yandan, erkeklerin bakis açisindan yansitilmis bugüne dek. Gülay Batur, bir kadin çizer. Yazdiklarinda da, çizdiklerinde de öncelikle insan iliskilerine yöneliyor.

"Legal Olarak Ayrilalim"da Gülay Batur, kadinlarin erkeklerle iliskilerinde yasadiklarini, sorunlarini yansitmaya çalisiyor. Kadinlarin bakis açisindan kadin erkek iliskilerini ele aliyor. Kentli, çagdas, okumus kadinin hayat içindeki mücadelesini anlatiyor. Anlatmakla kalmiyor satir aralarinda çözüm önerileri de getiriyor. Tabii anlayanlara, anlamak isteyenlere...

Bazi çizgi öykülerinin basliklari bile bir seyler anlatmaya yeterli saniyoruz; "Sürüden Ayrilani Birey Yaparlar", "Gönül Ne Para Ister Ne Parende. Gönül Ask Ister Bahar Bahane", "Yeni Kararlar Aldim Ucuzluktan", "Nazar Etme Ne olur Bosan Senin de Olur"

Gülay Batur, karikatür çizmeye 1978 yilinda Mikrop dergisinde baslamis. Daha sonra Girgir, Firt ve Hibir dergilerinde çalismalari yayinlanmis. Halen Öküz ve Pazartesi dergilerinde çizgi romanlari yayinlaniyor. Ilk kitabi 1996'da yayinlanan "Biyiksiz Hikâyeler".

Kadinlarin dünyasina, kadin erkek iliskilerine farkli bir bakisla yaklasan "Legal Olarak Ayrilalim"i tüm okuyuculara öneriyoruz.

(Legal Olarak Ayrilalim, Gülay Batur, büyük boy 56 sayfa)


ilişkiler 1
İLİŞKİLER
Mehmet Ersoy

İnsanın doğasında taşıdığı cinsel görgü ile bunun sürecinde kendi varettiği görsel ve kültürel sayısız doyum biçiminin uyumsuz yolculuğunda hep karşılaştığımız acılı, coşkulu veya salak yaşantı kesitleri... Çoğu insanın kendine özgü sandığı şablon paylaşımlar...
''İlişkiler'' in bu kısa çizgi öykülerinde zaman zaman size de bulaşacak yaşantılar var.





(İlişkiler I, Mehmet Ersoy, 112 sayfa)


ilişkiler 2
ILISKILER 2
MEHMET ERSOY

Günümüz çizerlerinin en ilgi çekici, en özgünlerinden biri Mehmet Ersoy. Hibir ve HBR Maymun dergilerinde yayinlanan çalismalariyla tanidigimiz Mehmet Ersoy, kadin-erkek iliskisini ayrintilarina girerek, derinlemesine sorguluyor. Askta, sevgide, gündelik hayatta gizlenmeye çalisan siiri ortaya çikartmaya çalisiyor. Mehmet Ersoy, Iliskiler 2 de yer alan çalismalarini anlatirken, bu ikinci albümde, ilk albümden sonraki dönemde üretilmis öyküler içinden seçilenler yeraliyor. "Insanlarin tuhaf bir içgüdü ile hirpalandiklari iliskilerinin bitmek tükenmek bilmeyen hesaplasmalarindan kesitler yazilip çiziliyor yine." diyor.

(Iliskiler 2, Mehmet Ersoy, 160 sayfa)


bayır gülü
BAYIR GÜLÜ
Feyhan Güver

Kadın erkek ilişkileri hepimizin olduğu gibi mizahın da, karikatüründe en çok ele aldığı konulardan. Ama hep tek bir yandan, erkeklerin bakış açısından yansıtılmış bu güne dek. Kadınların kendine has dünyası, birarada yaşadıkları ise çok daha az görülür mizahta ve karikatürde. Ona bir bakıştan, yaklaşımdam söz etmemiz mümkün değil. Belki de erkeklere uzak, yabancı bir dünya olduğu için...
Feyhan Güver, bir kadın karikatürist, mizah yazarı. Yazdıklarında da, çizdiklerinde de önce kendi dünyasına yöneliyor. Kadınların yaşadıklarını, sorunlarını yansıtmaya çalışıyor. Kadınların bakış açısından kadın erkek ilişkilerini ele alıyor. Üstelik bu hayatı çok daha zor yaşandığı bir ortamda, köy ortamında ele alıyor. Neşesini, iyimserliğni hiç kaybetmeden. Çözümler üreterek, güldürmeyi bilerek...

(Bayır Gülü, Feyhan Güver, 128 sayfa)


selçuk erdem karikatürler 1
KARIKATÜRLER 1
SELÇUK ERDEM

Genç kuşağın en tanınmış ve en çok ilgi çeken karikatüristlerinden Selçuk Erdem.
Penguen dergisi çizerlerinden olan Selçuk Erdem, karikatür albümü Karikatürler'de yine penguenler, koyunlar, öküzler, uzaydan gelen yaratıklar, görünmez adamlar var. Hepsi bize birşeyler anlatıyor sanki...
Bakış açıları, hayat felsefeleri, yaşama biçimleri ile bizlerden olduklarını söylemek istiyorlar...
Belki de Selçuk Erdem Karikatürler'inin kalıcılığının da bir unsuru da bu... İnsanın sürekli kanayan sorunlarına bakması... Kalıcılığının diğer bir nedeni de espirilerinin evrenselliği ve çizgilerindeki yalınlık, kolay anlışılırlık...

(Karikatürler 1, Selçuk Erdem, 128 sayfa)


selçuk erdem karikatürler 2
KARIKATÜRLER 2
SELÇUK ERDEM










(Karikatürler 2, Selçuk Erdem, 128 sayfa)



selçuk erdem karikatürler 3
KARIKATÜRLER 3
SELÇUK ERDEM

"Selçuk Erdem, yeni kitabında varoluşun gizlerini sorgulamaya devam ediyor. Şeyleri anlamak olası mıdır, yoksa hepimiz birer dangalak mıyız? Hayvanların düşünme yeteneği yoksa bizim sokaktaki köpek neden sadece beni kovalıyor? Yaşadığımız her şey bir düşten ibaretse neden hâlâ ev kiramızı ödüyoruz? Gerçeğin göreceli olması, faturasını ödediğim halde telefonumun kesilmesi gibi bir şey mi?"

Penguen Dergisi çizerlerinden Selçuk Erdem, yeni kitabi Karikatürler 3'te okurlarini yine bambaska dünyalara götürüyor. Hayvanlar, uzaylilar ve biz bu küçük dünyanin insanlari birarada yasamanin yollarini arastiriyoruz onun karikatürlerinde. Selçuk Erdem'in ilk iki kitabi gibi Karikatürler 3 de okuyucunun büyük ilgisini çekti. Kitap bir hafta içinde 3. Baskiya ulasti.

(Karikatürler 3, Selçuk Erdem, 128 sayfa)


.:!:.

 

Adres: Asmalı Mescid mah. Tünel Meydanı, Tünel Geçidi İşhanı C Blok, D: 424 Beyoğlu - İstanbul
Tel/Faks: (0212) 252 65 16   E posta: parantez@yahoo.com   Web: www.parantez.net

Kitap istekleriniz için Tek dağıtım:
Punto Kitap Hizmetleri

Çobançeşme Mah. Altay Sk. No:8 34196 Yenibosna/ İstanbul
Tel: 0 212 496 1050 E-mail: punto@puntokitap.com

Kitaplarımızı bulabileceğiniz online satış siteleri:


   anasayfa
   

Tasarım: Sokak Kedisi